Vonnis
Ik heb een vonnis ontvangen
U heeft van ons een betekening van het vonnis ontvangen. Het vonnis is een beslissing van een rechter. Die beslissing is genomen op grond van de eerdere dagvaarding. In het vonnis staat het bedrag waarvoor u bent veroordeeld.
Aan het vonnis is al heel wat vooraf gegaan. Zo heeft de schuldeiser een aantal herinneringen aan u gestuurd en bent u door ons of iemand anders gevraagd om te betalen of uw verplichting na te komen. Helaas is het nog niet opgelost en is deze zaak voorgelegd aan de rechter. Nu heeft u van de gerechtsdeurwaarder een betekening van het vonnis ontvangen waarin u wordt verzocht om de gehele schuld alsnog te voldoen.
Bent u het eens met wat er in het vonnis staat?
Het is belangrijk ervoor te zorgen dat u dit bedrag op tijd betaalt. Klik op de onderstaande button om direct te betalen. In de betekening is meestal precies aangegeven welk bedrag betaald moet worden en aan wie dit bedrag betaald moet worden. U krijgt daar in principe twee dagen de tijd voor. In geval van twijfel kunt u contact opnemen met ons kantoor. In veel gevallen is het nog mogelijk een betalingsregeling te treffen. Doe dit wel binnen twee dagen.
Direct betalenBent u het niet eens met wat er in het vonnis staat?
Mocht u het niet eens zijn met wat er in het vonnis staat dan kunt u contact opnemen met een juridisch loket om zich te laten adviseren of er nog vervolgstappen mogelijk zijn.
Juridisch loketWanneer u niets doet
Als u geen actie onderneemt, is de kans groot dat de gerechtsdeurwaarder op korte termijn overgaat tot de verdere tenuitvoerlegging van het vonnis. De deurwaarder kan dan beslag leggen op (een deel van) uw inkomsten of op het saldo van uw bankrekening. Ook kan hij/zij beslag leggen op uw roerende zaken (bijvoorbeeld inboedel en auto) en onroerende zaken (bijvoorbeeld woning). Na zo’n beslag kunnen deze zaken in het openbaar worden verkocht. De opbrengst gaat naar de schuldeiser.
Veelgestelde vragen
-
Wie is Syncasso?
Wij zijn een incassobureau en een gerechtsdeurwaarderskantoor. Bedrijven vragen ons om hulp als klanten een rekening niet betalen. Als dat gebeurt, dan stuurt een bedrijf de rekening aan ons door. Wij vinden het belangrijk mensen met schulden verder te helpen. Krijgt u van ons een betaalverzoek? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing die past bij uw situatie. Het is daarom belangrijk dat u contact met ons opneemt of betaalt. Betaalt u niet of spreek u niets met ons af? Dan kan een van onze gerechtsdeurwaarders worden ingezet.
-
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan op 4 manieren:
- Betaal direct online met iDeal
- Log in bij Mijn Dossier
- Maak het bedrag over naar: Syncasso NL48 RABO 0300 1039 99
Belangrijk: vul bij ‘betalingskenmerk’ altijd uw dossiernummer in. - Of betaal contant op een van onze kantoren
-
Ik kan niet in één keer betalen. Wat moet ik doen?
Vaak is het mogelijk om in delen te betalen. U betaalt dan elke maand een deel van de rekening terug. Hoeveel u elke maand moet betalen, hangt af van de hoogte van uw rekening. En van uw persoonlijke situatie. Wij denken graag met u mee! Wilt u in delen betalen? Dan kunt u bij ons een betalingsregeling aanvragen. Dit kan via: Mijn Dossier of via een online formulier. Keuren wij uw aanvraag goed? Dan krijgt u van ons een bevestiging. Vanaf dat moment betaalt u in termijnen.
-
Hoe wordt een beslag gelegd?
Een deurwaarder laat dit via een exploot van beslaglegging weten aan uw werkgever of uitkeringsinstantie. Dit kan op basis van een vonnis of dwangbevel.
-
Hoe kan ik beslag voorkomen?
Als u een dwangbevel of dagvaarding heeft ontvangen moet u heel snel actie ondernemen.
U heeft dan 2 mogelijkheden:
- Volledige rekening (vordering) betalen.
- Een betaalafspraak maken om in delen te betalen.
In beide gevallen raden we altijd aan om contact op te nemen!