Nieuws

Moderne deurwaarder kijkt door de bril van de klant

02 maart 2016

Moderne deurwaarder kijkt door de bril van de klant

Deurwaarders vormen een niet echt geliefde beroepsgroep. Elke deurwaarder krijgt weleens de vraag wat er nu aantrekkelijk is aan zijn of haar beroep. De meeste mensen vinden deurwaarders vooral hardvochtige mensen, meedogenloos bezig het onderste uit de kan te halen bij schuldenaren. Ze kunnen immers zomaar die breedbeeldtelevisie wegsjouwen en die ouwe bank onder je kont vandaan rukken. Toch is dit een gedateerd beeld: ook in de deurwaarderswereld staat klantcontact tegenwoordig centraal.

Deurwaarderskantoren hebben de laatste jaren een meer klantgerichte benadering ontwikkeld, waarbij er natuurlijk altijd voorlopers en achterblijvers zijn. Ouderwetse, emotieloze deurwaarderskantoren bestaan nog steeds. Maar moderne deurwaarders letten niet uitsluitend op de inning van centen. Zij proberen eerst een totaalbeeld te krijgen van de financiële positie van de debiteur, om vervolgens samen naar een realistische afbetalingsregeling te zoeken. Syncasso, dat eind vorig jaar is ontstaan na een fusie tussen Incassade en Groenewegen + Partners, is een goed voorbeeld van zo’n modern deurwaarderskantoor.

Een goede communicatie met debiteuren staat bij dit bureau voorop. Van oudsher trainde Incassade deurwaarders en incassomedewerkers hier al op, en het nieuwe Syncasso gaat gewoon op deze voet verder. In de trainingen komen kennis uit wetenschappelijk onderzoek en inzichten uit psychologie en biologie over effectieve communicatietechnieken, uitvoerig aan de orde. Tevens doet Syncasso samen met de Rijksuniversiteit Groningen wetenschappelijk onderzoek naar psychologische processen bij debiteuren. Lees meer…

Gerelateerde nieuwsberichten

18 december 2024

Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering

Dinsdag 10 december 2024 kwamen experts, schuldeisers en beleidsmakers samen in Utrecht voor een inspirerende groeisessie.

Lees meer over: Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering
10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
Feedback