Nieuws
Vakmanschap
19 november 2024Proces & Mens – Continuïteit, efficiënt werken en leidinggeven
Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.
In 2023 focusten we met ons programma Continu Verbeteren op het optimaliseren van de efficiency van onze kernprocessen. First time right en doorlooptijdverkorting staan daarin centraal. In dit programma ging er ook aandacht naar het ontwikkelen van een mindset voor continue verbetering en nog meer werken vanuit klantwaarden.
Als gevolg van onze strategische keuzes in 2022 hebben we geïnvesteerd in ons Service Center, een specialistenteam ingericht en de afbouw van onze klantgroep Huur ingezet. Ook zijn we aan de slag gegaan met onze nieuwe langetermijnstrategie, die we voor 2024-2027 hebben uitgewerkt.
Online platform voor opleiding en training
Ons team opleiding en training ontwikkelt e-learnings ter ondersteuning van onze permanente educatieprogramma’s, nieuwe wet- en regelgeving waaronder de WKI. Opleidingen en trainingen die zich focussen op ‘Care’ ontwikkelen we allemaal zelf in samenwerking met onze opdrachtgevers en ketenpartners. Alle nieuwe medewerkers hebben de onboarding trainingen gevolgd. Onze medewerkers met direct klantcontact volgden in 2023 trainingen in effectief communiceren, het omgaan met agressie en AVG-proof handelen. Ook volgden zij elk half jaar een update e-learning over Kwaliteit, Legal en Compliance. Hiervoor gebruiken we training- en opleidingsplatform aNewSpring. Naast onze e-learnings biedt het platform ook (gratis) toegang tot alle opleidingen van GoodHabitz voor onze collega’s.
We coachen onze collega’s continue om zich goed te kunnen verplaatsen in de belevingswereld van debiteurklanten. In 2023 hebben we een nieuwe debiteurklantcommunicatiestrategie geïntroduceerd. Met e-learning, training en coaching op basis van heldere richtlijnen internaliseren we onze nieuwe strategie in alle kanalen en vormen van debiteurklantcontact. Ondersteund door praktijkcoaches op de werkvloer koppelen we de theorie aan de praktijk.
Specialistische klantteams
Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen. Onze teams zijn multidisciplinair samengesteld uit minnelijke- en gerechtelijke incassospecialisten, communicatiespecialisten, datawetenschappers, gespecialiseerde juristen en gerechtsdeurwaarders. Hierdoor kunnen we snel schakelen, integrale oplossingen voor complexe situaties bieden en kennisoverdracht tussen de verschillende disciplines verzorgen.
Groei- en klankbordsessies
Nieuwe ontwikkelingen binnen en buiten ons vakgebied die interessant zijn, of kunnen worden voor onze opdrachtgevers, bespreken we met elkaar in Groeisessies. Vaak vragen we een externe specialist om de ontwikkeling te duiden, waarna we met de aanwezige ketenpartners in gesprek gaan om de kansen en bedreigingen van de ontwikkeling voor creditmanagement met elkaar te bespreken. Daarnaast organiseren we klankbordsessies met ketenpartners om onze samenwerking te bespreken en verbeterpunten te zoeken om de samenwerking te stroomlijnen.
Kick-off bijeenkomsten
Ook in 2023 hebben verschillende nieuwe opdrachtgevers voor Syncasso gekozen. Om onze dienstverlening perfect met elkaar af te stemmen organiseert ons Opleiding- en Training Team maatwerkkick-off bijeenkomsten, waaraan het team van de nieuwe opdrachtgever, ons klantteam en onze deurwaarders deelnemen om elkaar te leren kennen, onze visie op maatschappelijk verantwoord incasseren te begrijpen en die te vertalen naar een consistente behandeling van betalingsachterstanden. Daarnaast heeft onze afdeling Opleidingen maatwerkopleidingen en trainingen samengesteld voor de klantteams, om hun kennis en begrip over de achtergrond van de vordering van onze (nieuwe) opdrachtgevers en hun specifieke doelgroepen te verhogen.
Lees ons Care-verslag