Nieuws

Syncasso neemt behandeling ex-BSR dossiers over

02 februari 2017

Syncasso neemt behandeling ex-BSR dossiers over

Syncasso is door de curator in het faillissement van BSR Gerechtsdeurwaarders gevraagd om de behandeling van de lopende dossiers over te nemen. Op 21 januari is daarover overeenstemming bereikt met de curator en verschillende grote opdrachtgevers. Naast een landelijke dekking en professionele organisatie, beschikt Syncasso over de automatiseringskennis om de vordering in de bestaande omgeving te blijven behandelen. Vanaf 21 januari zijn de vorderingen gefaseerd door Syncasso in behandeling genomen.

Transparante genormeerde kosten

De overgedragen dossiers zijn door BFT in samenwerking met de door de minister aangestelde waarnemer onderzocht om alleen de wettelijk genormeerde kosten aan debiteurklanten in rekening te brengen. De rechtmatigheid daarvan kunnen debiteurklanten ook zelf controleren op de Syncasso website met behulp van de nieuwe (integrale) kostencalculator die is ontwikkeld om eenvoudig inzicht te bieden in de ontwikkeling van zowel de minnelijke- als gerechtelijk genormeerde incassokosten. Alleen de hoofdsom hoeft te worden ingevuld, de rekenmodule laat vervolgens chronologisch zien hoe de kosten zich stap voor stap ontwikkelen.

Alle betalingen van debiteurklanten zijn verwerkt

Betalingen die door debiteurklanten aan BSR zijn gedaan, zijn allemaal in de dossiers verwerkt en in mindering gebracht op de vorderingen. Ook in de periode vlak voor en na het faillissement. Debiteurklanten kunnen desgewenst zelf de verwerking controleren via hun online dossier in de website van BSR. Die website blijft in aangepaste vorm actief voor communicatie met de debiteurklanten en om toegang te geven tot de online dossiers van debiteurklanten en opdrachtgevers.

Vragen en antwoorden

Om snel toegang te geven tot de antwoorden op vragen van debiteurklanten en opdrachtgevers, worden dagelijks de Q&A pagina’s op de websites geactualiseerd. In onze communicatie met debiteurklanten en in de wachtmenu’s van onze belapplicaties wordt hiernaar verwezen. Daarnaast is een team ervaren behandelaars beschikbaar om persoonlijk antwoord te geven op vragen over de vorderingen.

Aangepaste incassocommunicatie

In de incassocommunicatie die voor de vorderingen wordt ingezet, is extra aandacht besteed aan de mogelijkheden die Syncasso biedt om antwoorden op vragen te geven en  betalingsproblemen samen op te lossen. Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen. Ons contactcenter herkent onze debiteurklanten als ze inbellen en zorgt ervoor dat ze automatisch met de hiervoor getrainde behandelaars worden doorverbonden. Door extra aandacht en zorg aan de incassocommunicatie te besteden, nemen we een deel van de onrust weg die over de eerdere behandeling ontstaan is.

Meer informatie en vragen

Voor aanvullende informatie of vragen kunt u contact opnemen met Dick Kruiswijk, directeur Markt en Communicatie via 0888 – 444 111 of per e-mail aan sales@syncasso.nl.

Gerelateerde nieuwsberichten

28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
23 oktober 2024

Syncasso genomineerd voor de Innovation Award 2024

Wij zijn trots! Syncasso is namelijk genomineerd voor de Credit Management Innovation Award 2024! Ons innovatieve wetsvoorstel 'Meedelen in Beslag' veroverde een plek in de top 3 van alle inzendingen. Met dit voorstel zetten we een belangrijke stap naar een collectief afbetalingsplan.

Lees meer over: Syncasso genomineerd voor de Innovation Award 2024
22 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Tsjeardke Poelsma, intern auditor in het team Kwaliteit, Compliance en Legal (KCL).

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
15 oktober 2024

Een gemoedelijk gesprek bij de deur

Regelmatig neem ik gasten mee op mijn deurwaardersroutes. Deze gasten hebben verschillende achtergronden: politiek, ketenpartners, nieuwe medewerkers en journalisten. Aan het einde van de dag zijn ze het allemaal over één ding eens: de gesprekken aan de deur zijn verrassend gemoedelijk.

Lees meer over: Een gemoedelijk gesprek bij de deur
10 oktober 2024

Vergroening

In 2023 hebben we ons ESG-beleid geformuleerd. De Sustainable Development Goals (SDG) zijn door de VN ontwikkeld om een groenere, betere en eerlijker wereld te bouwen. Syncasso legt zich toe op vier Social Development Goals waarvan wij verwachten dat we daarmee de meeste impact kunnen maken en die het beste passen bij onze missie, visie en identiteit.

Lees meer over: Vergroening
09 oktober 2024

Najaarscampagne Geldfit

De Nederlandse Schuldhulproute (NSR) voert ook dit najaar van 9 oktober tot 3 november een campagne om particulieren én ondernemers te wijzen op hulpmogelijkheden rondom schulden en achterstanden. De campagne met als boodschap: Geldstress? App met Geldfit, richt zich op jongeren.

Lees meer over: Najaarscampagne Geldfit
01 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Luuk Peters, systeembeheerder in het team Business Support.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 september 2024

Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024

Donderdag 7 november is het weer zover. Het jaarlijkse evenement voor de Nederlandse creditmanagement sector. De Credit Expo 2024 vindt plaats in het Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Syncasso zorgt ook dit jaar weer voor een interessante en enthousiaste gastspreker. Dit jaar is dat Ben van der Burg.

Lees meer over: Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024
24 september 2024

Regelingen: Altijd anders

Betalingsachterstanden zijn vaak niet in één keer af te lossen, zelfs als de wet of een rechter dat bepaalt. Een betalingsregeling is een goede optie. Hierbij wordt meestal maandelijks een bedrag betaald totdat de schuld volledig is afgelost. Hoeveel dat per maand is? Vaak komen we daar samen wel uit, maar soms moeten we wat doorvragen of juist duidelijke grenzen aangeven.

Lees meer over: Regelingen: Altijd anders
Feedback