Nieuws

Ruud Nikkelen | Klant team Corporate Arnhem

07 december 2018

Afsluiten is heel drastisch. Voor een klant die wil meedenken vinden we een oplossing.

Ruud Nikkelen | Klant team Corporate Arnhem

Ons team wordt Gas Licht gerechtelijk genoemd. Dat zegt precies wat we doen, omdat we gespecialiseerd zijn in de behandeling van energievorderingen. Daarin kun je onderscheid maken tussen ‘historische vorderingen’ waarvan de levering van energie al is beëindigd, maar nog niet alles is betaald. En actieve levering waarbij er nog steeds energie wordt geleverd terwijl er een betalingsachterstand is.

Dat zijn gecompliceerde zaken omdat door de levering de schuld steeds groter wordt naarmate de tijd doorgaat. Maar de energie afsluiten is heel drastisch en wij en onze opdrachtgevers willen dat het liefst voorkomen. Zeker bij een debiteurklant die wil meedenken over een oplossing. Dat kan bijvoorbeeld een betalingsregeling zijn. Of doorverwijzing naar schuldhulp. Zolang we maar de goede kant opgaan richting een oplossing.

Alle mogelijke moeite om in contact te komen

We sturen eerst allerlei brieven, e-mails en sms’jes waarin een betaallink zit. Proberen om telefonisch in contact te komen. Waarschuwen uitgebreid dat we een afsluiting aan de rechter moeten gaan vragen. We doen alle mogelijke moeite om in contact te komen. Maar helaas wordt er ondanks alle pogingen soms toch niet gereageerd door debiteur. Vooral in de zomermaanden komt dat vaker voor. Langer licht, geen verwarming nodig. Dat heeft er vast en zeker mee te maken dat debiteuren het risico nemen.

Afsluiten is een hele drastische maatregel

We bieden heel veel mogelijkheden om de weg naar een oplossing te kiezen. Maar helaas wordt die weg soms toch niet gevonden. Of niet gekozen. In die gevallen gaan we in overleg met onze opdrachtgever over tot afsluiting. Daarvoor plannen we samen een datum en gaan de deurwaarder en een monteur ernaar toe om de afsluiting te doen. Er wordt dan een kap over de meter geplaatst met een slot erop. Dan worden meteen de meterstanden opgenomen en de eindnota opgemaakt. Die kap wordt pas weer weggehaald als de hele achterstand is opgelost. Een hele drastische maatregel. Maar noodzakelijk om de betalingsproblemen niet nog groter te laten worden. Ons doel is om de vordering op te lossen. Daar steken we voor elk dossier de energie in die daarvoor nodig is. En in alle gevallen draait het om het contact van mens tot mens.

Sterk team met veel ervaring

We hebben een heel ervaren, sterk team voor deze zaken. Met veel kennis over deze specifieke vorderingen. Binnen het team hebben we een verdeling actieve levering en historische zaken. Elke ochtend nemen we samen de werkvoorraad door. Hoeveel post en email er behandeld moet worden. Wat er nog opgepakt moet worden van gisteren. Hoe de agenda ervoor staat. Dat werk verdelen we onder elkaar met behulp van een Kanban bord. Halverwege de dag checken we als team hoe we ervoor staan en we helpen elkaar als het nodig is om alles voor elkaar te krijgen.

Veel en goed contact met de deurwaarder

Voor de actieve leveringen hebben we veel contact met onze gerechtsdeurwaarders. Het stoffige beeld dat mensen nog van gerechtsdeurwaarders hebben klopt niet. Ze zijn juist heel benaderbaar voor overleg. Communicatie is heel belangrijk om samen een oplossing te vinden. We bellen de deurwaarder gerust onderweg tijdens de route voor een update over een dossier. Zodat de deurwaarder precies weet wat er speelt. Wij weten tenslotte precies waarvoor de gerechtsdeurwaarder aan de deur komt.

Eigen bedrijf binnen het bedrijf

We zorgen er samen voor dat alles draaiend blijft. Er is heel veel binding met de portefeuille. We hebben inzicht in alle cijfers over de portefeuille. Tot en met het aantal exploten dat onderweg is, is onze informatie helemaal up to date. Eigenlijk zijn we een klein bedrijfje binnen Syncasso.

Nieuwe collega’s

Onze Corporate portefeuille groeit. We zijn daarom op zoek naar nieuwe collega’s. Als je denkt dat je in ons team past, moet je eens kijken op onze website naar de vacature.
Vacature

Gerelateerde nieuwsberichten

03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
13 augustus 2024

Loonbeslag, wat kan er nog?

Op een regenachtige dag loop ik bij een bedrijf naar binnen. Ik meld me bij de receptie en vraag naar de collega die personeelszaken doet of een directielid. De receptioniste gaat bellen en al snel staat de directeur voor me. Ik stel me voor en geef aan dat ik loonbeslag kom leggen.

Lees meer over: Loonbeslag, wat kan er nog?
06 augustus 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Chris van der Horst, incassomedewerker en praktijkcoach.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
30 juli 2024

Nabuurschap

SRCM is een branche specifieke certificering die betrokken incasseren en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zichtbaar én meetbaar maakt. Dit ligt helemaal in lijn met onze ‘We Cash-We Care’ gedachte. We zijn er trots op dat we SRCM gecertificeerd zijn! De SRCM-norm is opgebouwd uit acht onderdelen, een daarvan is nabuurschap.

Lees meer over: Nabuurschap
23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
09 juli 2024

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen is een voorwaarde om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Syncasso onderhoudt daarom via haar Social Responsibility Officer actief het contact met het schulddienstverleningsnetwerk om verbeteringskansen te signaleren en te realiseren.

Lees meer over: Samenwerking in de schulddienstverleningsketen
Feedback