Nieuws

Richard Kramer | Syncasso Centrale Exploten Planning

01 november 2018

Richard Kramer | Syncasso Centrale Exploten Planning

Eén exploot uit de planning halen vanwege een last minute betaling. Als je een kwart miljoen huisbezoeken doet, is dat juist goed plannen.

Per jaar plannen we een kwart miljoen huisbezoeken in. Zonder centrale planning en een goed werkend systeem is dat niet te doen. Richard Kramer plant alle routes voor de deurwaarders. Shera en Kawita verzorgen de planning en coördinatie van energie- en waterafsluitingen en ontruimingen. Iedereen moet natuurlijk op hetzelfde moment op de goede plek aanwezig is. De deurwaarder, de verhuizers, de slotenmakers. En voor politiebeslagen uiteraard de politie. Dat gaat over het algemeen soepel, maar soms kan het wel twee maanden duren voor de politie ondersteuning kan inplannen. In Rotterdam komt dat regelmatig voor. Nog niet zo lang geleden trokken ze daar een half uur voor uit. Inmiddels nog maar twintig minuten, om er meer op een dag te kunnen doen.

Inzicht in de planning

Je hoeft niet technisch te zijn om goed te kunnen plannen. Maar het vraagt wel inzicht in wat er in je planning zit. Voor sommige grote opdrachtgevers moeten 1.000 ambtshandelingen binnen tien dagen worden uitgevoerd. Dan zoek je de beste combinaties. Zonde om twee dagen achter elkaar naar Delfzijl te rijden, als je het kunt combineren.

Smart Tour zelf doorontwikkeld

Voor de planning gebruiken we Smart Tour. Dat is eigenlijk ontwikkeld voor de transportsector. Maar daar zit al meer dan 8 jaar ontwikkeling van onze eigen organisatie in, waardoor het perfect is aangepast aan wat wij nodig hebben. Wij hebben bijvoorbeeld te maken met Fatale data en Nietigheden. En met Voorkeursdata. Daar moet het systeem op zijn ingericht.

Wat we plannen, moet er ook echt uit

Standaard plannen we zeven uur rijden en een uur uitwerken en completeren van de exploten voor de deurwaarder. En wat we plannen, moet er die dag ook echt uit. Daarbij houden we rekening met de reistijd en ook met andere afspraken die de deurwaarder heeft, zoals een vergadering op kantoor.

Om 11 uur ’s ochtends plannen voegen we de laatste ‘last minutes’ toe aan de planning. Wat daarna nog binnenkomt en er echt uit moet, doen we via piket. In Amsterdam heeft een deurwaarder standaard piketdienst.

TomTom en mobiele printer

Voor andere spoedeisende opdrachten kijken we in ons systeem wie er in de buurt rijdt. De TomTom van de deurwaarder is gekoppeld aan ons planningssysteem, zo kunnen we precies zien wie de dichtstbijzijnde deurwaarder voor dat exploot is. Die bellen we die en we e-mailen het exploot. De deurwaarder heeft een printer in de auto om het uit te printen en kan het op die manier snel betekenen.

Betalingen en regelingen

Onze behandelaars checken of vanwege een betaling of een regeling een exploot uit de route gehaald moet worden. Die kunnen ze zelf uit het systeem halen. Als de deurwaarder al onderweg is, bellen we zo mogelijk nog voordat hij/zij aan deur komt bij die debiteurklant. Dat voorkomt een vervelend gesprek aan de deur. Overigens kan de deurwaarder via de Deurwaarder App dat zelf ook in het dossier zien.

Samenwerken

Onze collega’s van de klantgroep Huur plannen zelf de ontruimingen. Wij zorgen dan voor de coördinatie. Ontruimingen die niet doorgaan omdat er alsnog een oplossing gevonden is kunnen ze zelf ook weer uit de planning halen. We stemmen dagelijks met elkaar af en passen daar onze planning op aan. Als een ontruiming niet doorgaat, plannen we een andere route voor de deurwaarder.

We lossen het altijd op

Een enkele keer moeten we exploten opnieuw inplannen omdat het de vorige dag niet gelukt is om ze uit te voeren. Dat zijn gelukkig nooit exploten met een Fatale datum. Als een deurwaarder zich ziek meldt, kijken we eerst altijd of er Fatale exploten in zijn route zitten. Dat lossen we op in overleg met een andere collega die ervoor zorgt dat het tijdig betekend wordt. Of het wordt een Piket betekening. Maar opgelost wordt het altijd.
Syncasso Centrale Exploten Planning

Gerelateerde nieuwsberichten

28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
23 oktober 2024

Syncasso genomineerd voor de Innovation Award 2024

Wij zijn trots! Syncasso is namelijk genomineerd voor de Credit Management Innovation Award 2024! Ons innovatieve wetsvoorstel 'Meedelen in Beslag' veroverde een plek in de top 3 van alle inzendingen. Met dit voorstel zetten we een belangrijke stap naar een collectief afbetalingsplan.

Lees meer over: Syncasso genomineerd voor de Innovation Award 2024
22 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Tsjeardke Poelsma, intern auditor in het team Kwaliteit, Compliance en Legal (KCL).

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
15 oktober 2024

Een gemoedelijk gesprek bij de deur

Regelmatig neem ik gasten mee op mijn deurwaardersroutes. Deze gasten hebben verschillende achtergronden: politiek, ketenpartners, nieuwe medewerkers en journalisten. Aan het einde van de dag zijn ze het allemaal over één ding eens: de gesprekken aan de deur zijn verrassend gemoedelijk.

Lees meer over: Een gemoedelijk gesprek bij de deur
10 oktober 2024

Vergroening

In 2023 hebben we ons ESG-beleid geformuleerd. De Sustainable Development Goals (SDG) zijn door de VN ontwikkeld om een groenere, betere en eerlijker wereld te bouwen. Syncasso legt zich toe op vier Social Development Goals waarvan wij verwachten dat we daarmee de meeste impact kunnen maken en die het beste passen bij onze missie, visie en identiteit.

Lees meer over: Vergroening
09 oktober 2024

Najaarscampagne Geldfit

De Nederlandse Schuldhulproute (NSR) voert ook dit najaar van 9 oktober tot 3 november een campagne om particulieren én ondernemers te wijzen op hulpmogelijkheden rondom schulden en achterstanden. De campagne met als boodschap: Geldstress? App met Geldfit, richt zich op jongeren.

Lees meer over: Najaarscampagne Geldfit
01 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Luuk Peters, systeembeheerder in het team Business Support.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 september 2024

Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024

Donderdag 7 november is het weer zover. Het jaarlijkse evenement voor de Nederlandse creditmanagement sector. De Credit Expo 2024 vindt plaats in het Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Syncasso zorgt ook dit jaar weer voor een interessante en enthousiaste gastspreker. Dit jaar is dat Ben van der Burg.

Lees meer over: Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024
24 september 2024

Regelingen: Altijd anders

Betalingsachterstanden zijn vaak niet in één keer af te lossen, zelfs als de wet of een rechter dat bepaalt. Een betalingsregeling is een goede optie. Hierbij wordt meestal maandelijks een bedrag betaald totdat de schuld volledig is afgelost. Hoeveel dat per maand is? Vaak komen we daar samen wel uit, maar soms moeten we wat doorvragen of juist duidelijke grenzen aangeven.

Lees meer over: Regelingen: Altijd anders
Feedback