Nieuws

Nieuwe debiteurgerichte website Syncasso verbetert toegankelijkheid

16 juli 2019

Nieuwe debiteurgerichte website Syncasso verbetert toegankelijkheid online oplossingen voor betalingsproblemen

Elke maand komen tienduizenden debiteurklanten op onze Syncasso website om informatie over en/of een oplossing voor hun betalingsprobleem te zoeken. Uit wetenschappelijk onderzoek weten we dat ongeveer de helft van onze debiteurklanten laagtalig is. Daar hielden we nog onvoldoende rekening mee in onze website, vonden wij zelf.

De opdracht was vervolgens hoe we daar, gebruikmakend van de nieuwste beschikbare technieken en wetenschappelijke inzichten, online de beste oplossingen voor konden ontwikkelen.

De website begrijpt waar je heen wilt

We hebben voor de nieuwe debiteuren interface twee manieren ontwikkeld om intuïtief en snel bij de gezochte oplossingen te komen. Daarvoor bieden we op basis van een inventarisatie van het (historische) zoekgedrag van debiteurklanten de vier meest logische keuzemogelijkheden aan, in de vorm van een knop die je in één keer naar de oplossing brengt.

Aanvullend aan de vier knoppen, is de mogelijkheid toegevoegd om door middel van een vraag of woord verder te navigeren. Op basis van je vraag of het woord dat je invult, biedt de website een aantal keuzen aan, waaruit de debiteurklant de vraag kan kiezen die het best past bij het antwoord dat gezocht wordt.

Die je vervolgens weer snel naar de oplossing toebrengt waar je naar zocht. Je hoeft je vraag dus zelf niet op te schrijven. De website begrijpt waar je heen wilt.

Taalniveau B1 in combinatie met illustraties

De teksten voor de debiteuren interface zijn op taalniveau B1 geschreven.  Daarnaast gebruiken we iconen/illustraties om de begrijpelijkheid, gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid van de website te optimaliseren.

Doorlopend verbeteren

We monitoren het gebruik en zoekgedrag op de website om knelpunten en afhaakmomenten snel te signaleren. We testen of aangebrachte verbeteringen de verwachtte resultaten opleveren, Zo kunnen we precies meten of een aanpassing werkt of opnieuw verbeterd moet worden. Daarnaast monitoren we de ingevulde zoekwoorden in de website en voegen nieuwe vraagopties toe voor de woorden die we nog niet kunnen koppelen aan een vraag. Een continu en oneindig proces van meten, aanpassen, verbeteren, meten, aanpassen, verbeteren.

Werkt beter

De nieuwe debiteureninterface is nog maar net twee weken online. Maar vergeleken met dezelfde periode vorig jaar meten we nu al dat de debiteurklanten die onze website bezoeken gemiddeld 30% minder moeite hoeven te doen om de gewenste oplossing te vinden. Beter voor de debiteurklanten. En beter voor Syncasso. Omdat wat we online leren hoe we onze offline communicatie kunnen verbeteren. We cash. We care.

Gerelateerde nieuwsberichten

03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
13 augustus 2024

Loonbeslag, wat kan er nog?

Op een regenachtige dag loop ik bij een bedrijf naar binnen. Ik meld me bij de receptie en vraag naar de collega die personeelszaken doet of een directielid. De receptioniste gaat bellen en al snel staat de directeur voor me. Ik stel me voor en geef aan dat ik loonbeslag kom leggen.

Lees meer over: Loonbeslag, wat kan er nog?
06 augustus 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Chris van der Horst, incassomedewerker en praktijkcoach.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
30 juli 2024

Nabuurschap

SRCM is een branche specifieke certificering die betrokken incasseren en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zichtbaar én meetbaar maakt. Dit ligt helemaal in lijn met onze ‘We Cash-We Care’ gedachte. We zijn er trots op dat we SRCM gecertificeerd zijn! De SRCM-norm is opgebouwd uit acht onderdelen, een daarvan is nabuurschap.

Lees meer over: Nabuurschap
23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
09 juli 2024

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen is een voorwaarde om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Syncasso onderhoudt daarom via haar Social Responsibility Officer actief het contact met het schulddienstverleningsnetwerk om verbeteringskansen te signaleren en te realiseren.

Lees meer over: Samenwerking in de schulddienstverleningsketen
Feedback