Nieuws

Fusie-organisatie Syncasso zet nieuwe norm in credit management

05 november 2015

Innovatie en persoonlijke benadering van debiteuren onderscheidt nieuwe top drie speler

Amsterdam, 5 november 2015 – Syncasso is de naam van de nieuwe incasso- en deurwaardersorganisatie die ontstaat uit de fusie tussen Groenewegen en Partners Gerechtsdeurwaarders en Incassade Deurwaarders en Incasso. De nieuwe organisatie onthult de merknaam vandaag op de Credit Expo, Nederlands grootste evenement op het gebied van credit management. Syncasso schaart zich door de fusie rechtstreeks in de top drie van deurwaarders- en incassobedrijven.

Vanuit de merkbelofte ‘We cash. We care.’ zet Syncasso verworven wetenschappelijke kennis van gedragsbeïnvloeding en kennis van communicatieprofielen in. Op deze manier kan Syncasso debiteuren persoonsgericht benaderen. Deze wetenschappelijk gefundeerde werkwijze vergroot de kans dat betalingsproblemen worden opgelost. Syncasso heeft de ambitie om met zijn aanpak de nieuwe standaard te zetten in de wereld van incasso- en deurwaarders.

Gerichte benadering
Inzicht in de communicatieprofielen van debiteuren helpt Syncasso om personen met betalingsproblemen zeer gericht te benaderen. “Een betalingsherinnering bij jongeren is veel effectiever via een sms, terwijl het bij ouderen beter werkt om een brief te sturen met een wat groter lettertype,” zegt Michaël Brouwer, algemeen directeur van Syncasso. Om te leren wat werkt, heeft de organisatie een aparte innovatieafdeling opgezet onder de naam SyncassoLab. Deze afdeling richt zich volledig op het verkrijgen van meer inzicht in de communicatieprofielen en ontwikkeling van financiële middelen van debiteuren. Dit doet de afdeling onder andere door segmentatie toe te passen en te analyseren welke benadering daarbij het beste werkt.

Goede resultaten zijn niet alleen van belang voor opdrachtgevers, die daardoor vaker hun openstaande rekeningen betaald krijgen. Ook voor debiteuren met betalingsproblemen is de persoonlijke aanpak beter. “Het is voor veel mensen een opluchting als zij hun financiële problemen met iemand kunnen bespreken,” stelt Brouwer. Hij legt uit dat zo’n gesprek andersom ook helpt om de situatie van de debiteur te begrijpen. “Door in gesprek te gaan, komen we sneller tot een oplossing en lopen de kosten niet onnodig op.”

Duurzame relaties
De naam Syncasso verwijst naar de term ‘synergie’, het uitgangspunt van de werkwijze van de nieuwe organisatie. “Bij onze wijze van incasseren, draait alles om synergie,” stelt Brouwer. “Het is altijd onze doelstelling om een betaaloplossing te vinden die zowel voor debiteur als opdrachtgever acceptabel is. Daarbij streven we ernaar om het contact tussen debiteur en opdrachtgever gezond te houden. Het betalingsprobleem is dan niet het einde van hun relatie, maar juist een nieuw begin.”

Over Syncasso
Syncasso zet de nieuwe norm in de wereld van incasso- en gerechtsdeurwaarders. De organisatie staat voor innovatief incasseren en bovengemiddeld resultaat. Met de merkbelofte  ‘We cash. We care.’ kiest Syncasso voor een motiverende en persoonsgerichte benadering van alle debiteuren. Kernwaarden van de incasso- en deurwaardersorganisatie zijn (be)grip, verbinden en overtreffen. Communicatieprofielen, verhaalscore en wetenschappelijke kennis van gedragsbeïnvloeding daarvoor de basis.

De 350 medewerkers van Syncasso verzorgen vanuit zes vestigingen in Leeuwarden, Utrecht, Amsterdam, Arnhem, Eindhoven en Rotterdam in heel Nederland alle minnelijke en gerechtelijke incassowerkzaamheden. Syncasso heeft specialisaties in onder andere de advocatuur, finance, zorg en huur. Daarnaast werkt de organisatie voor veel (groot)zakelijke bedrijven en overheden.

Blijft op de hoogte en volg ons op Twitter of LinkedIn.

Dit bericht delen via:

Gerelateerde nieuwsberichten

09 januari 2025

Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK

Onze deurwaarders nemen regelmatig mensen uit de keten mee om het werkveld in de praktijk te laten zien. Lees hier het interview met Renate Richters, over hoe zij haar eerste zes maanden als voorzitter bij de NVVK en het werkveldbezoek met Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, heeft ervaren.

Lees meer over: Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK
07 januari 2025

Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder

Toen ik begon als gerechtsdeurwaarder, draaide mijn werk vooral om het bezorgen van dagvaardingen en het uitvoeren van vonnissen. Maar mijn rol is de afgelopen jaren veranderd.

Lees meer over: Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder
18 december 2024

Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering

Dinsdag 10 december 2024 kwamen experts, schuldeisers en beleidsmakers samen in Utrecht voor een inspirerende groeisessie.

Lees meer over: Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering
10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
Feedback