Nieuws

Het Corona-virus en balans Cash & Care

26 maart 2020

Het Corona-virus en de balans tussen
Cash & Care

Het Corona-virus kan naast gezondheidsproblemen ook zorgen voor financiële problemen. De overheid doet er alles aan om deze financiële gevolgen zo veel mogelijk te beperken. We gaan hoe dan ook geconfronteerd worden met debiteurklanten die getroffen worden door het Coronavirus en de gevolgen hiervan. Tegelijkertijd zijn er mensen en bedrijven die wachten op hun geld. Hoe bewaken we de balans tussen cash en care?

Extra care

Vanuit onze Care gedachte houden wij vanzelfsprekend rekening met deze bijzondere situatie. We hebben hiervoor op onze website een aparte webpagina www.syncasso.nl/corona ingericht. Ook in onze maandelijkse debiteurennieuwsbrief hebben we deze webpagina onder de aandacht gebracht bij debiteurklanten. Ons team is in een hele korte periode geïnformeerd en opgeleid hoe om te gaan met deze situatie. Debiteurklanten wijzen we actief op de verschillende manieren om hulp te krijgen om geldproblemen op te lossen (www.syncasso.nl/hulp). Ook helpen we ondernemers die financieel getroffen zijn door het Coronavirus door ze te wijzen op het pakket aan noodmaatregelen die de overheid heeft getroffen om ondernemers zoveel mogelijk door deze crisis heen te helpen.

We zetten sterk in op minnelijke interventies, zoals persoonlijk telefonisch contact. Ons contact center (volledig via thuiswerkplekken georganiseerd) is uitgebreid om iedereen goed te woord te kunnen staan om naast betaalafspraken te maken ook een luisterend oor te bieden. We maken betaalafspraken die passen bij de persoonlijke situatie van de debiteurklant.

Ambtelijke werkzaamheden

Vanuit onze betrokkenheid in onze beroepsgroep de KBvG houden we de ontwikkelingen nauw in de gaten. Er wordt vanuit het juridische domein ons geadviseerd om de werkprocessen, weliswaar met aanpassingen, zoveel mogelijk door te laten lopen en ervoor te zorgen dat het recht in Nederland in deze bijzondere periode blijft functioneren. Waarbij we uiteraard zoveel mogelijk rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van de debiteurklant en we kostenverhogende handelingen zo veel mogelijk voorkomen.

Laten we deze periode extra goed voor elkaar zorgen!

Gerelateerde nieuwsberichten

21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
23 oktober 2024

Syncasso genomineerd voor de Innovation Award 2024

Wij zijn trots! Syncasso is namelijk genomineerd voor de Credit Management Innovation Award 2024! Ons innovatieve wetsvoorstel 'Meedelen in Beslag' veroverde een plek in de top 3 van alle inzendingen. Met dit voorstel zetten we een belangrijke stap naar een collectief afbetalingsplan.

Lees meer over: Syncasso genomineerd voor de Innovation Award 2024
22 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Tsjeardke Poelsma, intern auditor in het team Kwaliteit, Compliance en Legal (KCL).

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
15 oktober 2024

Een gemoedelijk gesprek bij de deur

Regelmatig neem ik gasten mee op mijn deurwaardersroutes. Deze gasten hebben verschillende achtergronden: politiek, ketenpartners, nieuwe medewerkers en journalisten. Aan het einde van de dag zijn ze het allemaal over één ding eens: de gesprekken aan de deur zijn verrassend gemoedelijk.

Lees meer over: Een gemoedelijk gesprek bij de deur
10 oktober 2024

Vergroening

In 2023 hebben we ons ESG-beleid geformuleerd. De Sustainable Development Goals (SDG) zijn door de VN ontwikkeld om een groenere, betere en eerlijker wereld te bouwen. Syncasso legt zich toe op vier Social Development Goals waarvan wij verwachten dat we daarmee de meeste impact kunnen maken en die het beste passen bij onze missie, visie en identiteit.

Lees meer over: Vergroening
Feedback