Nieuws
360º klantbeeld verbetert het debiteurklantcontact
03 augustus 2018360º klantbeeld verbetert het debiteurklantcontact
Een 360º klantbeeld is een holistisch klantprofiel op basis van klantdata die vanuit verschillende bronnen verzameld wordt en inzicht geeft in wat wel en wat niet van belang is in het klantcontact.
Met dit inzicht kun je de klantervaring en responsiviteit verbeteren en daarmee de resultaten verhogen. Via een 360-graden dashboard worden de relevante klantinzichten getoond waarmee je direct debiteurklanten kunt helpen en ontzorgen. Zowel in ons Contact Center als in de overige incassocommunicatie.
Interacties inventariseren
Het 360 º klantbeeld is ook opgebouwd uit alle historische debiteurklantinteracties en calculeert daarmee de beste mogelijke opties voor het klantcontact. Zoals de response c.q. de debiteurklanttevredenheid gerelateerd aan een specifieke incassocommunicatie. Of de conversie (kasstroom) van een bepaalde incassocommunicatie strategie.
Data analyse maakt patronen zichtbaar
Op basis van analyse van alle beschikbare data kan een patroon waargenomen worden op basis waarvan de vervolgacties worden uitgezet. Zo kan voor één debiteurklant het systeem automatisch de meest geschikte vervolgactie voorstellen gebaseerd op de reacties van vergelijkbare debiteurklanten van het zelfde type. Met elke (debiteurklant) response of conversie wordt het inzicht automatisch geüpdate. Een zelflerend systeem dat steeds beter gaat voorspellen welke interacties de beste debiteurklantcontacten opleveren.