Veelgestelde vragen

Filter uw vraag
Gefilterd:
  • Hoe controleert u of de communicatie van Syncasso betrouwbaar is?
  • Hoe kan ik contact opnemen met Syncasso bij twijfel?
  • Wat doet Syncasso om fraude te voorkomen?
  • Wat moet ik doen als ik een verdachte e-mail of factuur ontvang?
  • Hoe herken ik phishing uit naam van Syncasso?
  • Wat is phishing?
  • Hoe controleert u de betrouwbaarheid van betaalgegevens?
  • Wat zijn de rekeningnummers van Syncasso?
  • Hoe herken ik factuurfraude?
  • Wat is factuurfraude?
  • Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
  • Heeft een gerechtsdeurwaarder van Syncasso een vonnis aan u uitgereikt?
  • Heeft een gerechtsdeurwaarder van Syncasso een dagvaarding aan u uitgereikt?
  • Heeft u een bericht (brief of mail) van Syncasso gekregen?
  • Mijn stroom en/of gas is afgesloten, wat moet ik doen?
  • Ik moet (proces)kosten betalen, kan ik een regeling treffen?
  • Wat moet ik aan Syncasso betalen?
  • Ik heb geen energiecontract, maar krijg wel stroom en/of gas. Hoe kan dat?
  • Waar vind ik een energieleverancier?
  • Is een energieleverancier echt nodig?
  • Wie is mijn energieleverancier?
  • Wie is mijn netbeheerder?
  • Wat is het verschil tussen een netbeheerder en een energieleverancier?
  • Ik heb een bankrekening bij de Triodos bank waar beslag op is gelegd
  • Ik heb een bankrekening bij knab waar beslag op is gelegd
  • Ik heb een bankrekening bij bunq waar beslag op is gelegd
  • Kost het beslag op mijn bankrekening geld?
  • Kan ik uitstel krijgen?
  • Kan ik een betalingsregeling afspreken in plaats van het beslag?
  • Ik kan niet betalen, maar wil wel zo snel mogelijk mijn bankrekening weer gebruiken. Wat kan ik doen?
  • Hoeveel geld haalt Syncasso van mijn bankrekening?
  • Wilt u een machtiging aanvragen zodat iemand anders uw zaken regelt met Syncasso? Of wilt u voor een ander een zaak met Syncasso regelen?
  • Ik heb een bankrekening bij de ING bank waar beslag op is gelegd
  • Heb ik ook een overzicht van alle acties?
  • Overzicht meerdere cliënten?
  • Wat kan er in het schuldenportaal?
  • Waarom een schuldenportaal?
  • Hulp bij het oplossen van uw geldproblemen
  • Ik heb hulp nodig om een overzicht van mijn schulden te maken
  • Niet al mijn openstaande schulden staan op Schuldenwijzer
  • Mijn incassopauze loopt binnenkort af
  • In afwachting van de uitkering van de schadevergoeding kan ik geen betalingsregeling afspreken. Wat gaat er dan gebeuren?
  • De belastingdienst geeft aan dat ik voorlopig ben afgewezen als gedupeerde van de toeslagenaffaire. Kunnen jullie mijn dossier pauzeren in afwachting van de uiteindelijke beslissing?
  • De belastingdienst geeft aan dat ik voorlopig ben afgewezen als gedupeerde van de toeslagenaffaire. Wanneer starten jullie de invordering weer?
  • Worden de schulden van kinderen van de gedupeerden van de toeslagenaffaire ook gepauzeerd?
  • Worden de schulden van mijn partner ook gepauzeerd?
  • De belastingdienst heeft aangegeven dat ik een gedupeerde ben van de toeslagenaffaire. De schadevergoeding heb ik inmiddels ontvangen. Wanneer pauzeren jullie het dossier?
  • De belastingdienst heeft aangegeven dat ik een gedupeerde ben van de toeslagenaffaire, maar ik heb de schadevergoeding nog niet ontvangen. Wanneer pauzeren jullie het dossier?
  • Wanneer word ik (tijdelijk) afgemeld bij het CAK als ik mij aangemeld heb als gedupeerde?
  • Word ik aangemeld bij het CAK als ik ben aangemeld als gedupeerde?
  • Ik heb mij gemeld bij de belastingdienst en ik heb nog geen bericht of ik de schadevergoeding zal ontvangen. Kunnen jullie mijn dossier pauzeren?
  • Hoe weten jullie dat ik een gedupeerde ben van de toeslagenaffaire?
  • Ik heb mij nog niet gemeld als gedupeerde? Tot wanneer kan ik dat doen?
  • Waarom moet ik € 7,- aanmaningsvergoeding en/of € 11,- kosten dwangbevel betalen?
  • Wat is het verschil tussen een dwangbevel en een dagvaarding?
  • Waarom ontvang ik een dwangbevel?
  • Worden de Kamer van Koophandel kosten voor de Eerste inschrijving door de notaris betaald?
  • Ik wil graag een overzicht van mijn schulden ontvangen
  • Waarom is mijn betalingsregeling beëindigd?
  • Ik heb een betalingsregeling met jullie getroffen, melden jullie dit af bij het CAK?
  • Kan ik een specificatie ontvangen van de vordering?
  • Hoe vraag ik een bevestiging op dat het dossier gesloten is?
  • Hoe kan ik mijn bezwaar indienen?
  • Wanneer kan ik weer overstappen naar een andere zorgverzekeraar?
  • Wanneer kan ik weer een aanvullende verzekering aanvragen?
  • Wanneer moet ik mijn premie weer aan de zorgverzekeraar betalen na (tijdelijke) afmelding?
  • Premie CAK
  • Betalingen
  • Wijzigingen doorgeven aan CAK
  • Aanvullende verzekering
  • Voordelen om een betalingsregeling af te spreken?
  • Nadelen als u bent aangemeld bij het CAK?
  • Wanneer wordt u tijdelijk afgemeld bij het CAK?
  • Wanneer wordt u aangemeld bij het CAK?
  • Moet ik na het versturen van de gevraagde informatie nog meer doen?
  • Wordt er beslag gelegd op het inkomen van de bevraagde?
  • Ben ik verplicht om de informatie te versturen?
  • Wat gebeurt er nadat ik de gevraagde informatie heb verstuurd?
  • Waarom wordt het complete vakantiegeld gebruikt voor aflossing?
  • Als ik een betalingsregeling heb, wordt dan het maandbedrag lager na aflossing door het vakantiegeld?
  • Ik ontvang geen vakantiegeld (in mei/juni)?
  • Moet ik (een deel van) mijn vakantiegeld gebruiken om mijn schuld(en) af te lossen?
  • Hoe werkt een loonbeslag?
  • Wat is mijn beslagvrije voet?
  • Is mijn werkgever verplicht om de hele loonuitkering af te dragen?
  • Waarom wordt de complete extra loonuitkering ingehouden?
  • Als ik een betalingsregeling heb, wordt dan het maandbedrag lager na aflossing door de extra loonuitkering?
  • Ik heb al een betalingsregeling lopen. Komt deze nu te vervallen?
  • Ik heb al betaald, maar ontvang toch een e-mail van Syncasso. Wat nu?
  • Ik heb een e-mail ontvangen, maar ik heb meerdere dossiers bij Syncasso. Wat nu?
  • Moet ik (een deel van) mijn extra loonuitkering gebruiken om mijn schuld(en) af te lossen?
  • Ik ontvang geen extra loonuitkering in december
  • Wat is de eigen bijdrage Wmo?
  • Wat is de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)?
  • Ik heb de rekening kortgeleden al aan het CAK betaald.
  • Ik heb een bezwaar/ verzoek tot kwijtschelding ingediend en nog geen reactie ontvangen.
  • Ik heb de rekening op tijd betaald, maar de betaling retour ontvangen.
  • Ik heb een regeling bij CAK over deze facturen, waarom ontvang ik een incassobrief?
  • Ik heb een automatische incasso en nooit een herinnering of aanmaning ontvangen.
  • Ik wil de hoofdsom wel betalen, maar ik heb bezwaar tegen de incassokosten. Kunnen deze worden kwijtgescholden?
  • Ik heb geen rekening/ herinnering of aanmaning ontvangen.
  • Ik heb helemaal geen zorg ontvangen in de periode die op de factuur staat.
  • Er staan meerdere rekeningen met dezelfde factuurdatum open. Er wordt toch maar 1 x per maand een eigen bijdrage gerekend?
  • Waar gaat de vordering over?
  • Voor welke Wlz-zorg betaalt u een eigen bijdrage?
  • Wat is de Wet langdurige zorg (Wlz)?
  • Voor welke hulp of ondersteuning (Wmo) betaal ik een eigen bijdrage?
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten
  • Moet ik betalen om gebruik te maken van Goed Geregeld?
  • Waarom zou ik via Goed Geregeld hieraan mee moeten werken?
  • Moet ik via Goed Geregeld hieraan meewerken?
  • Voor welke rekeningen moet ik een machtiging geven?
  • Wat is PSD2?
  • Hoe wordt mijn bankrekeninginformatie beveiligd?
  • Hoe gaan jullie om met mijn bankrekeninginformatie?
  • Hoe komt Syncasso aan mijn bankrekeninginformatie?
  • Wanneer is het verstandig om een betalingsregeling af te spreken via Goed Geregeld?
  • Wat gebeurt er met mijn bankrekeninginformatie?
  • Hoe kan een loonbeslag gelegd worden?
  • Wanneer wordt er loonbeslag gelegd?
  • Waarom zijn de kosten zo hoog (incassokosten en betekeningskosten)?
  • Waar heeft de vordering betrekking op?
  • Ik ontvang post die niet voor mij bestemd is, wat kan ik doen?
  • Ik heb bezwaar ingediend bij CIJB
  • Ik heb al een betalingsregeling bij het CJIB
  • Ik heb al betaald bij het CIJB
  • Wat is het rekeningnummer van Syncasso?
  • Ik heb nooit een dwangbevel ontvangen.
  • Waar moet ik nu betalen?
  • Ik heb een bankrekening bij de Rabobank waar beslag op is gelegd
  • Ik heb een bankrekening bij de ABN AMRO bank waar beslag op is gelegd
  • Ik krijg schuldhulpverlening. Wat kan ik doen?
  • Ik sta onder bewind. Wat kan ik doen?
  • Ik betaal altijd via ‘Mijn Dossier’. Waar kan ik inloggen?
  • Ik houd te weinig geld over. Wat kan ik doen?
  • Hoeveel geld van mijn bankrekening mag ik zelf houden?
  • Wanneer kan ik mijn bankrekening weer gebruiken?
  • Ik wil mijn bankrekening weer gebruiken. Wat kan ik doen?
  • Waarom kan ik mijn bankrekening niet meer gebruiken?
  • Mijn zelfgekozen wachtwoord werkt niet als ik mij probeer te registreren
  • Waarvoor gebruiken jullie mijn e-mailadres?
  • Waarom moet ik mijn Kamer van Koophandel nummer invullen?
  • Waarom moet ik mijn geboortedatum invullen?
  • Ik heb geen registratiecode. Waar kan ik die vinden?
  • Ik heb geen relatienummer. Waar kan ik dat vinden?
  • Ik kan niet inloggen in Mijn Dossier
  • Ik kan niet in één keer betalen. Wat moet ik doen?
  • Hoe kan ik betalen?
  • Hoe kunt u Syncasso bereiken?
  • Wie is Syncasso?
  • Waarom krijg ik minder inkomen dan mijn beslagvrije voet?
  • Wat wordt er ingehouden op een bijstandsuitkering?
  • Eerder werd er niet ingehouden, want mijn beslagvrije voet was hoger dan mijn inkomsten. Waarom wordt er nu toch ingehouden op mijn inkomsten?
  • Waarom is de inhouding op mijn inkomsten veranderd?
  • Hoe wordt uw privacy beschermd?
  • Verandert er iets in uw inkomsten of leefsituatie?
  • Is er al beslag gelegd op andere inkomsten?
  • Andere inkomsten?
  • Aanpassing in verband met woonlasten?
  • Geen woonadres in Nederland?
  • Waarom werkt mijn werkgever mee aan een loonbeslag?
  • Hoe kan ik beslag voorkomen?
  • Hoeveel mag in beslag worden genomen?
  • Welk bedrag ontvangt u zelf nog?
  • Hoe wordt een beslag gelegd?
  • Waarom wordt er beslag gelegd?
  • Ik ben het formulier Uw beslagvrije voet kwijt
  • Ik denk dat er te veel wordt ingehouden
  • Klopt uw beslagvrije voet?
  • Hoe wordt de beslagvrije voet berekend bij beslag op toeslagen of voorlopige teruggave?
  • Hoe kan ik zelf de beslagvrije voet berekenen?

Toch nog een vraag? Stel je vraag hier.

U kunt ons makkelijk bereiken

Stel uw vraag via e-mail post@syncasso.nl of bel ons via
tel: 088 – 51 51 550.

We zijn op werkdagen telefonisch te bereiken van 8.30 t/m 18.00 uur.

Mail ons

Stel uw vraag via WhatsApp

U kunt tijdens werkdagen van 08.30 t/m 17.00 uur ook met ons whatsappen en u krijgt snel antwoord.

WhatsApp

Stel uw vraag via Videocall

Voor een persoonlijk gesprek kunt u ook met ons videobellen. Klik dan op de onderstaande button en vul uw gegevens in. Wij maken een afspraak met u wanneer u dat het beste uitkomt.

Videobellen

Syncasso
Postbus 6002
1005 EA Amsterdam

Rekeningnummer: NL48 RABO 0300 1039 99
BIC-nummer: RABONL2U

Feedback