Dagvaarding
Ik heb een dagvaarding ontvangen
Heeft u van ons een dagvaarding ontvangen? Een dagvaarding is schriftelijke officiële oproep om voor de rechter te komen.
Wat moet u doen als u een dagvaarding heeft ontvangen?
Bent u het eens met wat er in de dagvaarding staat?
Betaalt u dan het openstaande bedrag zo snel mogelijk aan ons. Het totale bedrag moet uiterlijk 3 dagen voor de zittingsdatum door ons zijn ontvangen. De datum van de zitting staat in de dagvaarding.
Direct betalenBetalingsregeling aanvragen
Heeft u een openstaande rekening bij Syncasso? Maar kunt u die niet in één keer betalen. Vraag dan hier een betalingsregeling aan.
Betalingsregeling aanvragenBent u het niet eens met wat er in de dagvaarding staat?
Schrijf of e-mail de rechtbank dan waarom u het niet eens bent met wat er in de dagvaarding staat. Uw brief (in tweevoud) of e-mail (met bewijsstukken) moet uiterlijk op de zittingsdatum bij de rechtbank binnen zijn. Het adres staat in de dagvaarding.
Ontvangt de Rechtbank geen reactie?
Als de rechtbank op de zittingsdatum niets van u heeft gehoord, dan gaat de Rechtbank ervan uit dat u niet wilt reageren op wat er in de dagvaarding staat. De rechtbank doet dan uitspraak.
Veelgestelde vragen
-
Wie is Syncasso?
Wij zijn een incassobureau en een gerechtsdeurwaarderskantoor. Bedrijven vragen ons om hulp als klanten een rekening niet betalen. Als dat gebeurt, dan stuurt een bedrijf de rekening aan ons door. Wij vinden het belangrijk mensen met schulden verder te helpen. Krijgt u van ons een betaalverzoek? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing die past bij uw situatie. Het is daarom belangrijk dat u contact met ons opneemt of betaalt. Betaalt u niet of spreek u niets met ons af? Dan kan een van onze gerechtsdeurwaarders worden ingezet.
-
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan op 4 manieren:
- Betaal direct online met iDeal
- Log in bij Mijn Dossier
- Maak het bedrag over naar: Syncasso NL48 RABO 0300 1039 99
Belangrijk: vul bij ‘betalingskenmerk’ altijd uw dossiernummer in. - Of betaal contant op een van onze kantoren
-
Ik kan niet in één keer betalen. Wat moet ik doen?
Vaak is het mogelijk om in delen te betalen. U betaalt dan elke maand een deel van de rekening terug. Hoeveel u elke maand moet betalen, hangt af van de hoogte van uw rekening. En van uw persoonlijke situatie. Wij denken graag met u mee! Wilt u in delen betalen? Dan kunt u bij ons een betalingsregeling aanvragen. Dit kan via: Mijn Dossier of via een online formulier. Keuren wij uw aanvraag goed? Dan krijgt u van ons een bevestiging. Vanaf dat moment betaalt u in termijnen.
-
Hoe wordt een beslag gelegd?
Een deurwaarder laat dit via een exploot van beslaglegging weten aan uw werkgever of uitkeringsinstantie. Dit kan op basis van een vonnis of dwangbevel.
-
Hoe kan ik beslag voorkomen?
Als u een dwangbevel of dagvaarding heeft ontvangen moet u heel snel actie ondernemen.
U heeft dan 2 mogelijkheden:
- Volledige rekening (vordering) betalen.
- Een betaalafspraak maken om in delen te betalen.
In beide gevallen raden we altijd aan om contact op te nemen!