Beslaglegging
Ik heb een beslaglegging ontvangen
Een beslaglegging is een maatregel om geld te vorderen. Een deurwaarder legt dan beslag op uw salaris, uw bankrekening, uw toeslagen van de Belastingdienst of op uw goederen.
Waarom wordt er bij mij beslag gelegd?
Heeft u van een gerechtsdeurwaarder een afschrift van een beslaglegging ontvangen. Daar is dan al heel wat aan vooraf gegaan. De schuldeiser heeft meerdere herinneringen aan u gestuurd. U bent door ons of iemand anders gevraagd om te betalen of uw verplichting na te komen. Ook heeft u een vonnis of een dwangbevel ontvangen waarin u nogmaals bent gevraagd om te betalen. U heeft de schuld niet (volledig) betaald. Dit is de reden dat er beslag is gelegd op uw inkomen, uw bankrekening, uw toeslagen van de Belastingdienst of uw (on)roerende zaken.
Bent u het niet eens met wat er in de beslaglegging staat?
In dat geval is het belangrijk ervoor te zorgen dat u op tijd betaalt of uw verplichting nakomt. In het zogenaamde proces-verbaal van beslag is meestal precies aangegeven welk bedrag betaald moet worden om het beslag op te heffen en aan wie dit bedrag betaald moet worden. In geval van twijfel neemt u contact op met ons kantoor. Het beslag wordt opgeheven zodra de gehele vordering is voldaan.
Neem contact opIk kan niet betalen
Soms is het nog mogelijk om een betalingsregeling te treffen. U kunt contact met ons opnemen om te vragen of dit mogelijk is. Houd er rekening mee dat de beslaglegging niet zal worden opgeheven. Dit wordt pas gedaan zodra de gehele vordering is voldaan. Bij het treffen van de betalingsregeling wordt ook rekening gehouden met de kosten van het beslag.
Betalingsregeling aanvragenVeelgestelde vragen
-
Wie is Syncasso?
Wij zijn een incassobureau en een gerechtsdeurwaarderskantoor. Bedrijven vragen ons om hulp als klanten een rekening niet betalen. Als dat gebeurt, dan stuurt een bedrijf de rekening aan ons door. Wij vinden het belangrijk mensen met schulden verder te helpen. Krijgt u van ons een betaalverzoek? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing die past bij uw situatie. Het is daarom belangrijk dat u contact met ons opneemt of betaalt. Betaalt u niet of spreek u niets met ons af? Dan kan een van onze gerechtsdeurwaarders worden ingezet.
-
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan op 4 manieren:
- Betaal direct online met iDeal
- Log in bij Mijn Dossier
- Maak het bedrag over naar: Syncasso NL48 RABO 0300 1039 99
Belangrijk: vul bij ‘betalingskenmerk’ altijd uw dossiernummer in. - Of betaal contant op een van onze kantoren
-
Ik kan niet in één keer betalen. Wat moet ik doen?
Vaak is het mogelijk om in delen te betalen. U betaalt dan elke maand een deel van de rekening terug. Hoeveel u elke maand moet betalen, hangt af van de hoogte van uw rekening. En van uw persoonlijke situatie. Wij denken graag met u mee! Wilt u in delen betalen? Dan kunt u bij ons een betalingsregeling aanvragen. Dit kan via: Mijn Dossier of via een online formulier. Keuren wij uw aanvraag goed? Dan krijgt u van ons een bevestiging. Vanaf dat moment betaalt u in termijnen.
-
Hoe wordt een beslag gelegd?
Een deurwaarder laat dit via een exploot van beslaglegging weten aan uw werkgever of uitkeringsinstantie. Dit kan op basis van een vonnis of dwangbevel.
-
Hoe kan ik beslag voorkomen?
Als u een dwangbevel of dagvaarding heeft ontvangen moet u heel snel actie ondernemen.
U heeft dan 2 mogelijkheden:
- Volledige rekening (vordering) betalen.
- Een betaalafspraak maken om in delen te betalen.
In beide gevallen raden we altijd aan om contact op te nemen!