Nieuws

High Performance

02 november 2022
Wat High Performance betekent voor Syncasso

Het tweede deel van een drietal interviews rondom onze keynotesessie op de Credit Expo van komende 8 november. Op die dag spreken Prof. Dr. Lidewey van der Sluis en Dr. Ben Kuipers elk met hun eigen invalshoek over wat High Performance in de creditmanagementbranche betekent. Michaël Brouwer, CEO van Syncasso zal hen die dag introduceren. Vandaag spreken we hem over de betekenis van High Performance voor Syncasso.

High performance heeft vele betekenissen voor Syncasso. Onze dagelijkse praktijk bestaat onder andere uit het verwerken van slimme data-analyses naar incassocommunicatie op maat. Het betekent ook dat we met 2 voeten in de wereld staan om maatschappelijke en economische ontwikkelingen nauwgezet te volgen, om er vervolgens onderdeel van te zijn.

Wat heeft de creditmanagementbranche nu nodig, om goed in te spelen op veranderingen in de maatschappij?

Ik zou de vraag willen herformuleren als dat mag. Wat heeft de debiteurklant nu nodig van de creditmanagementbranche? Het start namelijk daar, bij hem of haar. Wat maakt dat de debiteurklant inziet dat hij of zij actie moet ondernemen om uit de problemen te komen? Bij Syncasso is elke debiteurklant die we kunnen helpen er ééntje. We geloven niet in een algemene aanpak voor iedereen. Mede daarom werken we nauw samen met wetenschappers uit de Sociale psychologie en Marketing om meer inzicht te krijgen in duurzaam betaalgedrag en de verschillende scenario’s. Eén van de meest recente inzichten die we deelden tijdens ons seminar Duurzaam betalen afgelopen september was dat veel klanten niet beseffen dat ze betaalproblemen hebben. Cruciaal, want kom maar eens in beweging als je helemaal geen probleem denkt te hebben.

Hoe kun je dat inzicht vertalen naar de business?

Door in een markt die onder druk staat, naast aandacht voor efficiency ook tijd te maken voor maatwerk. Maatwerk wat je in staat stelt om je écht te richten op de mens achter de schulden. En dat krijg je alleen voor elkaar met de juiste KPI’s. Ik zeg niet dat alle oude KPI’s overboord moeten. Maar we maken alleen stappen op dat maatwerk als we het concreet maken in onze KPI’s.

Als laatste ‘Wat houdt je elke dag bezig in je werk?’

‘Een nieuwsgierigheid naar wat mensen echt beweegt tot hun gedrag.’

Het mensbeeld wat je hebt, wat een organisatie heeft, is zo bepalend. Als je ervan uitgaat dat ‘de mens’ een rationeel zelfredzaam wezen is, dan denk je dat de klant wel vindt wat hij of zij zoekt op je website. Hoe is dat als je ervan uitgaat dat de mens emotioneel gedreven is en vaak onvoorspelbaar? Dat erkennen, vraagt om een andere visie op processen. Het vraagt om een andere inrichting van een website en om een andere manier waarop je de debiteurklant te woord staat. Het vraagt om maatwerk. En daar zijn we goed in.

Bent u ook geïnteresseerd geraakt in onze keynotesessie ‘High Performance in creditmanagement: 2 invalshoeken’ op de Credit Expo? Ontvang dan hier uw toegangsbewijs voor 8 november. De keynote is die dag van 11.15 – 12.00 uur in de Galloway.

Gerelateerde nieuwsberichten

09 januari 2025

Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK

Onze deurwaarders nemen regelmatig mensen uit de keten mee om het werkveld in de praktijk te laten zien. Lees hier het interview met Renate Richters, over hoe zij haar eerste zes maanden als voorzitter bij de NVVK en het werkveldbezoek met Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, heeft ervaren.

Lees meer over: Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK
07 januari 2025

Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder

Toen ik begon als gerechtsdeurwaarder, draaide mijn werk vooral om het bezorgen van dagvaardingen en het uitvoeren van vonnissen. Maar mijn rol is de afgelopen jaren veranderd.

Lees meer over: Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder
18 december 2024

Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering

Dinsdag 10 december 2024 kwamen experts, schuldeisers en beleidsmakers samen in Utrecht voor een inspirerende groeisessie.

Lees meer over: Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering
10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
Feedback