Nieuws
Lees mee met de verhalen van ons team
01 oktober 2024In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Luuk Peters, systeembeheerder in het team Business Support.
Business Support speelt een cruciale rol in onze organisatie. Dit team ondersteund en optimaliseert alle operationele zaken binnen Syncasso. Daarbij werken ze continue aan het verbeteren van onze bedrijfsprocessen en aan een optimale klantbeleving. Daarnaast hoort het beheer van systemen en het uitvoeren van changes, ook tot hun taken. Een van onze systeembeheerders in dit team is Luuk.
‘Ik ben Luuk Peters, 30 jaar oud. Ik ben opgegroeid in Winssen, een klein boerendorp in Maas en Waal. Sinds 2019 woon ik met mijn vrouw in Alphen aan de Maas, een nog kleiner dorp in dezelfde regio. We wonen midden tussen de weilanden, daar maken we vaak wandelingen met onze hond. In mijn vrije tijd sport ik veel én ik ben een groot filmliefhebber. In het weekend brengen we graag tijd door met vrienden.
Vertel eens iets over je professionele achtergrond
Voordat ik bij Syncasso begon, heb ik een half jaar in een ziekenhuis in Helmond gewerkt. Dat was mijn eerste baan na mijn opleiding. Inmiddels werk ik 8,5 jaar bij Syncasso. Ik ben kort na de fusie als junior ICT medewerker op de afdeling Systeembeheer begonnen. Dat was een uitdagende periode. Twee organisaties met eigen systemen en servers samenvoegen is een hele klus. Het was heel leerzaam daaraan mee te werken. Na drie jaar ben ik doorgegroeid tot systeembeheerder.
Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?
In de ochtenden ben ik veel bezig met telefoon en e-mails. Ik help collega’s die bijvoorbeeld niet kunnen inloggen. Vooral na vakanties krijg ik vaak telefoontjes van mensen die hun wachtwoord vergeten zijn. Daarna controleer ik verschillende systemen. Ik ben verantwoordelijk voor alle hardware binnen Syncasso. Sinds vorig jaar zijn we volledig overgestapt naar Microsoft Azure, met daarin onder andere Intune. Via Intune beheren we alle laptops en telefoons, zorgen we voor de juiste updates en houden we alles bij qua beveiliging en serienummers. Met zo’n 270 medewerkers en dus 270 laptops en telefoons is dat een hele klus. Ook bezoek ik regelmatig onze verschillende vestigingen zodat collega’s direct vragen kunnen stellen en ik het voor ze kan oplossen. Dat werkt erg goed!
Wat maakt dat je met plezier naar je werk gaat?
Mijn interesse in ICT. Dat blijft ook boeiend omdat het continu in beweging is en zich ontwikkelt. Bij Syncasso heb ik de kans gekregen om mijn kennis uit te breiden. Ik heb ontzettend veel geleerd en leer nog steeds iedere dag.
Wat ik ook fijn vind bij Syncasso, is de vrijheid die je krijgt om zelf te bepalen hoe en waar je werkt. Of dat nu thuis of op kantoor is, het maakt niet uit, zolang het werk maar gedaan wordt. Dat thuiswerken is trouwens een uitkomst, want zo vermijd ik de files. En als ik op kantoor ben, is de sfeer heel prettig. Een feestje! Op alle vestigingen ontmoet je leuke collega’s en is er ruimte voor gezelligheid. Dat zorgt er voor dat ik met plezier naar mijn werk ga.
Wat is voor jou specifiek voor Syncasso?
Syncasso zet in op innovatie, zeker op het gebied van IT en security. Dat onderscheidt ons in onze branche. Vergeleken met andere incasso en deurwaarderskantoren zijn wij één van de koplopers. Het is fijn om onderdeel te zijn van een organisatie die blijft investeren in mensen en moderne systemen. Dat zorgt ervoor dat we als bedrijf én als medewerker kunnen blijven groeien en meegaan met de tijd!’
Luuk bedankt voor dit interview. Enthousiast geworden over werken bij Syncasso? Kijk op onze website voor meer informatie en vacatures.