Nieuws

Incasso in Coronatijd

08 oktober 2020

Incasso in Coronatijd.

Begrijpelijke en doe-bare incassocommunicatie nog belangrijker.

Terecht is er veel aandacht voor de capaciteit van de schuldhulpverlening, die het naar verwachting nog drukker gaat krijgen met (problematische) schulden die ontstaan of verergerd zijn door de Corona-crisis. Maar naast inspanningen om de schuldhulp goed voor te bereiden op een sterke toename van de schuldhulpvraag, moeten we ons blijven focussen om de omvang van de problemen aan de voorkant te beperken. Begrijpelijke en doe-bare (incasso)communicatie helpt daarbij.

De meeste debiteurklanten hebben een vast inkomen of een uitkering, waaruit hun lopende verplichtingen voldaan kunnen worden. We moeten er als creditmanagers en creditmanagementbedrijven voor zorgen dat er geen nieuwe achterstanden ontstaan, tenzij dat onvermijdelijk is door inkomensverlies.

Achterstanden die je niet zag aankomen

Veel opdrachtgevers hebben eerder gekozen voor een terughoudend incassobeleid vanwege de coronacrisis. Dat brengt onvermijdelijk met zich mee dat debiteurklanten zich straks overvallen zullen voelen door betalingsachterstanden die ze letterlijk niet aan zagen komen. En om die reden ook niet ineens kunnen voldoen. Met incassoprocedures en extra kosten als gevolg.

Betere, begrijpelijke incassocommunicatie

Het is nu belangrijker dan ooit dat we debiteurklanten helpen om uit de financiële problemen te blijven. Door beter te communiceren over achterstanden en onbetaalde rekeningen. Zo nodig in een hogere frequentie. Via de kanalen die de debiteurklant écht bereiken. We moeten daarbij extra zorg besteden aan begrijpelijke incassocommunicatie. Motiverend en activerend om in beweging te komen vóór het problematisch wordt. Met een maatwerk aanbod, zoals een haalbare regeling, dat doenbaar is voor de debiteurklant. Daarmee helpen we onze debiteurklanten om problematische schulden te voorkomen en dempen we het corona-effect op de schuldhulpverlening.

Lees er meer over op: www.lezenisnietbegrijpen.nl

Gerelateerde nieuwsberichten

09 januari 2025

Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK

Onze deurwaarders nemen regelmatig mensen uit de keten mee om het werkveld in de praktijk te laten zien. Lees hier het interview met Renate Richters, over hoe zij haar eerste zes maanden als voorzitter bij de NVVK en het werkveldbezoek met Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, heeft ervaren.

Lees meer over: Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK
07 januari 2025

Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder

Toen ik begon als gerechtsdeurwaarder, draaide mijn werk vooral om het bezorgen van dagvaardingen en het uitvoeren van vonnissen. Maar mijn rol is de afgelopen jaren veranderd.

Lees meer over: Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder
18 december 2024

Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering

Dinsdag 10 december 2024 kwamen experts, schuldeisers en beleidsmakers samen in Utrecht voor een inspirerende groeisessie.

Lees meer over: Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering
10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
Feedback