Nieuws

Syncasso ontwikkelt nieuw portaal

07 september 2020

Syncasso ontwikkelt nieuw portaal voor versnelde schuldhulp

Jaarlijks krijgt Syncasso duizenden informatieverzoeken van Schuldhulpverleners en Bewindvoerders. Eind vorig jaar is een professioneel team Coördinatie Schuldhulp ingericht om de communicatie tussen Syncasso en de schuldhulp te stroomlijnen.

‘Op jaarbasis ontvangen we meer dan 140.000 verzoeken vanuit schuldhulpverlening’ vertelt Suzanne Jaarsma, teamleider Coördinatie Schuldhulp bij Syncasso. Voornamelijk inzageverzoeken. Voor één debiteurklant zijn er soms wel 6 verschillende verzoeken omdat Syncasso meerdere vorderingen in behandeling heeft van verschillende opdrachtgevers’.

De beantwoording van al die verzoeken kost tijd. En hoe langer het duurt, hoe groter de kans wordt op problematische schulden voor de debiteurklant.

Tijdwinst

We zochten naar een manier om de doorlooptijd te versnellen. Het team Coördinatie Schuldhulp van Syncasso en onze eigen IT-specialisten ontwikkelden na een grondige analyse een sterk verbeterd proces: het online schuldhulpverleningsportaal.

We zijn er erg trots op. Schuldhulpverleners kunnen online een verzoek tot inzage indienen op debiteurniveau. De schuldhulpverlener kan beveiligd inloggen met two factor authentication. Bij het verzoek moet de schuldhulpverlener een machtiging van de debiteurklant uploaden. Team Coördinatie Schuldhulp controleert de machtiging en de aanvraag, waarna de gegevens van de debiteurklant online vrijgegeven worden. De schuldhulpverlener heeft 24/7 toegang tot het portaal en een compleet en actueel overzicht. De gevraagde gegevens zijn voor een beperkte periode in te zien, om de dataveiligheid te borgen. Maar kunnen uiteraard opnieuw aangevraagd worden. Met het portal stimuleren we de voortgang van de schuldhulpverlening voor de debiteurklant.

Het portal wordt momenteel getest. Begin Q4 is het naar verwachting beschikbaar voor de gebruikers.

Samenwerking

We zijn in gesprek met de NVVK om ons schuldhulpverleningsportaal aan te sluiten op het Schuldenknooppunt dat ontwikkeld wordt. Daarmee kunnen schuldhulpverleners en schuldeisers op een uniforme manier digitaal berichten met elkaar gaan uitwisselen. En kan bijvoorbeeld door de schuldeiser digitaal akkoord worden gegeven op het schuldhulpvoorstel. Door ons nieuwe portaal aan te sluiten op het Schuldenknooppunt wordt het proces nog verder versneld voor de schuldhulpverlener. Daarnaast wordt uniformiteit geboden doordat er met meerdere partijen wordt samengewerkt om de processen in het schuldenlandschap te vereenvoudigen en te stroomlijnen.

Door slim gebruik te maken van digitale oplossingen zoals het schuldhulpverleningsportaal dragen we bij aan de versnelling van het schuldhulpverleningsproces, een van de huidige uitdagingen in de schuldenketen.

Benieuwd naar de ontwikkelingen over dit onderwerp? Houd de berichtgeving van Syncasso in de gaten om op de hoogte te blijven.

Gerelateerde nieuwsberichten

09 januari 2025

Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK

Onze deurwaarders nemen regelmatig mensen uit de keten mee om het werkveld in de praktijk te laten zien. Lees hier het interview met Renate Richters, over hoe zij haar eerste zes maanden als voorzitter bij de NVVK en het werkveldbezoek met Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, heeft ervaren.

Lees meer over: Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK
07 januari 2025

Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder

Toen ik begon als gerechtsdeurwaarder, draaide mijn werk vooral om het bezorgen van dagvaardingen en het uitvoeren van vonnissen. Maar mijn rol is de afgelopen jaren veranderd.

Lees meer over: Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder
18 december 2024

Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering

Dinsdag 10 december 2024 kwamen experts, schuldeisers en beleidsmakers samen in Utrecht voor een inspirerende groeisessie.

Lees meer over: Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering
10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
Feedback