Nieuws

Bedrijven betalen rekeningen iets sneller in 2017

23 februari 2018

Bedrijven betalen rekeningen iets sneller in 2017

Ondernemingen betaalden in 2017 hun facturen gemiddeld na 40,5 dagen. Dit is een halve dag sneller dan in 2016.

Vooral in de eerste helft van 2017 was een verbetering van het betaalgedrag te zien, zo blijkt vrijdag uit gegevens van bedrijfsinformatiespecialist Graydon. In de tweede helft van vorig jaar verslechterde de betaalmoraal juist weer.

Graydon baseert zich op miljoenen zakelijke betaaltransacties van bedrijven in Nederland.

“We hebben 2017 afgesloten met een beduidend beter betaalgedrag dan het jaar ervoor”, zegt Dennis Mattijssen van Graydon.

“Vooral in de eerste helft van 2017 zagen we een verbetering ten opzichte van het jaar ervoor. Die verbetering zagen we echter in de loop van het jaar weer afnemen. Door het verder aantrekken van de economie en door aangescherpte wetgeving verwachten we dat deze betaaltermijn dit jaar weer kan worden aangescherpt.”

Dienstverlening

In de dienstverlening worden facturen het snelst betaald, namelijk gemiddeld in 38,4 dagen. De vastgoedsector volgt met gemiddeld 38,6 dagen. De gezondheids- en welzijnszorg komt op de derde plaats met een gemiddelde betaalduur van 39 dagen.

In de IT-sector duurde het gemiddeld 43,3 dagen voordat een factuur werd betaald. Deze sector hoorde vorig jaar ook al bij de koplopers in lange betaaltermijnen. Lees meer…

Gerelateerde nieuwsberichten

18 december 2024

Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering

Dinsdag 10 december 2024 kwamen experts, schuldeisers en beleidsmakers samen in Utrecht voor een inspirerende groeisessie.

Lees meer over: Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering
10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
Feedback