Nieuws

Operatie BSR update

24 februari 2017

Operatie BSR update

Vanaf 21 januari behandelen we de lopende dossiers uit het faillissement van BSR Gerechtsdeurwaarders. Terugkijkend op de afgelopen maand, kunnen we tevreden constateren dat we met vereende krachten in ‘no time’ een effectieve nieuwe organisatie binnen onze bestaande organisatie hebben neergezet.

Top team

Belangrijkste factor in de behandeling van een ‘beschadigde’ portefeuille is een goed team. Gelukkig konden we hiervoor een gespecialiseerd team samenstellen van uitstekende ex-BSR medewerkers, ervaren Syncasso professionals en nieuwe collega’s. De goede samenwerking heeft ervoor gezorgd dat de achterstanden (o.a. een maand onbehandelde post) helemaal is ingelopen, alle dossiers inmiddels up to date zijn en de opdrachtgevers weer betrouwbare rapportages ontvangen. Vooral belangrijk voor de opdrachtgevers die door het faillissement van BSR in hun liquiditeit getroffen zijn: de geldstroom is weer op gang gebracht.

Communicatie werkt

De prima samenwerking met de curator en waarnemer maakte het mogelijk om snel contact te zoeken met de opdrachtgevers. De vijf grootste opdrachtgevers hebben we persoonlijk gesproken om onze aanpak toe te lichten. Met alle vijf zijn we tot overeenstemming gekomen.

De andere opdrachtgevers zijn via brieven en e-mails geïnformeerd. Op de verbouwde BSR website zijn de meest gestelde vragen en antwoorden geplaatst en dagelijks bijgewerkt. Alle opdrachtgevers zijn gebeld om te vragen of ze prijs stelden op het doorbehandelen van hun dossiers. Een deel had de vorderingen inmiddels elders onderbracht of afgeschreven. Die dossiers zijn inmiddels allemaal gesloten.

Alle debiteuren zijn geïnformeerd over de overname van de behandeling via SMS- en e-mailberichten. De BSR website met Vragen & Antwoorden en de up to date online dossiers hebben ervoor gezorgd dat we prima bereikbaar zijn voor de debiteuren via telefoon en e-mail.

En verder?

Medio maart koppelen we de ex BSR automatisering aan ons centrale planningssysteem. Dan kunnen we de huisbezoeken en exploten in de geplande Syncasso routes integreren, koppelen aan de Huisbezoeken App. en de terugmelding geautomatiseerd in de (online) dossiers verwerken en zichtbaar maken. Operatie BSR geslaagd!

Gerelateerde nieuwsberichten

18 december 2024

Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering

Dinsdag 10 december 2024 kwamen experts, schuldeisers en beleidsmakers samen in Utrecht voor een inspirerende groeisessie.

Lees meer over: Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering
10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
Feedback